“Grafisk Content: Skab Din Visuelle Identitet!”
Grafisk design er visuel kommunikation. Det handler om du udtrykker dine budskaber, igennem en bevidst visuel udtryksform. Du støder på grafisk design over alt i din hverdag. Det gælder alt fra webdesign og til reklamer på de sociale medier.
Så du kan sige Grafisk design, er kendetegnet ved det bevidst valgte visuelle udtryk, man bruger til at sikre den ønskede opmærksomhed og image. Grafisk design er evnen til at benytte grafik, tekstur og rum til at kommunikere med mennesker du, du vil have opmærksomhed fra.
Problem
SDH ønsker at styrke sin position på det danske marked i relation til målgruppen 40-49-årige. For SDH er det vigtigt, at strategien understøttes af et bæredygtigt og samfundsansvarligt kædeprodukt med individuelle kendetegn og lokal forankring.
Anbefal en content marketing strategi for SDH og skab tre content produkter, der understøtter SDHs ovennævnte strategi.
Løsning
Min løsning på problemstillingen er de tre content produkter nedenfor.
Facebook er det mest populære sociale medie i Danmark for aldersgruppen 40-49-årige med 88%. Derfor har jeg valgt at tilpasse min content marketing strategi for SDH til Facebook.

BrandBoard
Et brandboard er en visuel præsentation af designelementer og brandidentitetselementer, der bruges til at repræsentere og opretholde en virksomheds brandkonsistens.
Brandboardet bruges til at sikre at brandets visuelle elementer er korrekte og konsekvente på tværs af forskellige medier og materialer.
Mit brandboard indeholder nøgleord, et moodboard, farver og skrifttype samt et logo.




SoMe opslag
Nedenfor kan man se mine idé udkast, på opslag til Small Danish Hotels’ Facebookside.











Eksempel på Linktree
Et linktree 🌲, er en genial forlængelse af en SoMe konto. Det er et værktøj til at optimere trafikken, målrette kommunikation til følgere og samtidig lade dem opdage, hvad du ellers kan tilbyde.
Linktree hjælper dig med at oprette en landingsside, der indeholder mange af dine links på dine sociale mediekonti med kun ét link.
Link til Linktree: bit.ly/3FbWU64
Landingpage
En “landing page” er kort fortalt en specifik side på et website, som er dén en besøgende lander på efter at have klikket på et link til lige præcis dén side. Det kan derfor være en hvilken som helst underside på et website – det er blot den side man lander på som den første.
Nedenfor ses et eksempel på hvordan en landingpage for Small Danish Hotels kunne se ud.






Kompetencer og værktøjer
Canva
Jeg har brugt Canva til at oprette visuelt tiltalende grafik og billeder, der kan inkluderes i content produkterne, så de engagerer og informerer målgruppen.
Jeg har blandt andet brugt Canva til at lave:
- Brandboard
- Landingpage
- SoMe opslag
ChatGPT
Ydeligere har jeg gjort brug af ChatGPT til at søge inspiration.
Jeg har her gjort brug af forskellige prompter.
F.eks. ” Du er social media manager. Fortæl mig, hvordan jeg hurtigt kan brainstorme på ideer til Facebook-opslag til Small Danish Hotels”
Andet…
Så har jeg gjort brug af Kunderejseanalyse og Storytelling.
Ydeligere har jeg lavet et Content Bibliotek. For at skabe en strukturet og let tilgængelig database med content.
Kilder
https://www.relevans.dk/grafisk-design
https://www.colourbox.dk/account